آشنایی با بهترین کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری و سخت افزاری

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال ابزاری ضروری برای ترید کردن ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. افراد با انتخاب بهترین کیف پول‌ ارز دیجیتال می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را در مکانی امن نگهداری و همچنین برای حفاظت و اعتبارسنجی اطلاعات تراکنش‌ها به آن‌ها نیاز دارند. بهترین والت‌ های ارز دیجیتال در انواع رمزنگاری سفارشی، سخت افزار یا نرم افزار که به آن‌ها ذخیره سازی سرد و گرم نیز گفته می‌شود یافت می‌شود. در ادامه این مقاله بهترین کیف پول های ارز دیجیتال و نحوه دسترسی به آن‌ها را با نگاه دقیق‌تری بررسی کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

با انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کاربر می‌تواند ارز دیجیتال خود را مشاهده و مدیریت کند و تراکنش‌های خود را آغاز کند. کیف پول‌‌های ارز دیجیتال به اشکال مختلفی وجود دارند، از بهترین کیف پول ارز دیجیتال اندروید و IOS که توسط صرافی‌های ارز دیجیتال ارائه می‌شوند گرفته تا بهترین کیف پول‌ سخت افزاری آفلاین که از نظر فنی پیچیده و ایمن‌تر هستند.

وجه مشترک هر یک از انواع بهترین کیف پول‌ ارز دیجیتال کلیدهایی است که برای دسترسی به دارایی‌های رمزنگاری کاربر استفاده می‌شوند. هنگامی‌ که کیف پول ایجاد می‌شود، یک جفت کلید که کلیدهای عمومی ‌و خصوصی نامیده می‌شوند ایجاد می‌شوند. کلیدهای عمومی‌و خصوصی توالی الفبایی مشابهی دارند اما از نظر عملکرد متفاوت از یکدیگر عمل می‌کنند.

کلید عمومی ‌مانند شماره حساب بانکی است و آن را می‌توان به دلخواه با هر کسی که می‌خواهد برای شما ارز دیجیتال بفرستد به اشتراک بگذارید. از سوی دیگر کلید خصوصی مانند کد پین حساب بانکی شما در نظر گرفته می‌شود و باید به دقت محافظت کنید. هر کسی که به آن کلید خصوصی دسترسی داشته باشد، کنترل کاملی بر دارایی‌های رمزنگاری شما خواهد داشت.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

بهترین کیف پول ارز دیجیتال - انواع کیف پول ارز دیجیتال

انواع کیف پول‌های رمزنگاری شده عبارتند از:

کیف پول موبایل

کیف پول موبایل برنامه‌ای است که کلیدهای خصوصی شما را برای ارزهای رمزنگاری شده در تلفن‌های هوشمند اجرا و ذخیره می‌کنند. بهترین کیف پول نرم افزاری به شما امکان می‌دهند تا به راحتی برای خرید کالا یا خدمات و تجارت با استفاده از تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید. از جمله نکات منفی که در مورد کیف پول موبایل وجود دارد امکان کلاهبرداری، بدافزارها و هک است و البته از دست دادن تلفن همراه نیز می‌تواند یکی دیگر از این موارد باشد.

کیف پول‌های وب

کیف پول‌های وب کلیدهای خصوصی شما را روی سروری ذخیره می‌کنند که همیشه آنلاین است و توسط شخص ثالثی کنترل می‌شود مانند صرافی‌های ارز دیجیتال. کیف پول‌های وب مانند کیف پول‌های موبایل تا زمانی که افراد دسترسی به اینترنت داشته باشند می‌توانند به اینترنت متصل شوند و به وجوه خود دسترسی داشته باشند. با این حال این نوع کیف پول‌ها معایبی مانند سپردن کلید خصوصی خود به شخص ثالث، دسترسی هکرها به شناسه کاربری و رمز عبور شما را دارند.

کیف پول‌های دسکتاپ

کیف پول‌های دسکتاپ برنامه‌ای برای کامپیوتر شما است که کلیدهای خصوصی شما را روی ‌هارد دیسک کامپیوتر ذخیره می‌کند. این نوع کیف پول‌ها از کیف پول‌های موبایل و وب ایمن‌تر خواهند بود زیرا برای ذخیره کلیدهای خصوصی ارزشمند خود به شخص ثالث متکی نیستند.

با این حال، اگر بخواهید ارز دیجیتال بخرید یا از برخی برنامه‌هایی که کل بلاک چین ارز دیجیتال روی رایانه‌تان را دانلود می‌کنند استفاده کنید، نیاز است تا به اینترنت متصل شوید. که برای اتصال سریع اینترنت و فضای دیسک به فضای زیادی نیاز دارید.

تا اینجا ما بهترین ولت برای ارز دیجیتال از نوع کیف پول‌های گرم را معرفی کردیم که برای استفاده نیاز به اتصال اینترنت داشتند، موارد بعدی که به آنها اشاره خواهیم کرد در اصطلاح کیف پول‌های سرد نامیده می‌شوند که آنلاین نیستند و در گروه کیف پول‌های سرد طبقه بندی می‌شوند.

کیف پول‌های سخت افزاری

کیف پول‌های سخت افزاری دستگاه‌های فیزیکی ایمنی هستند که شبیه به USB هستند. گاهی اوقات، آنها شامل قفل‌های بیومتریک می‌شوند، بنابراین اعتقاد بر این است که آنها بهترین و امن ‌ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ذخیره هر مقدار ارز دیجیتال هستند. هنگامی‌که از ارز دیجیتال استفاده می‌کنید یا آن را دریافت می‌کنید، باید کیف پول سخت افزاری را به رایانه خود متصل کنید و نرم افزاری را برای جابجایی ارز اجرا کنید.

همچنین، از آنجا که آن‌ها صرفاً دستگاه‌های ذخیره‌سازی هستند، در برابر بدافزارها مصونیت بیشتری دارند و در صورت عدم اتصال به اینترنت، کاملاً در برابر هکرها در امان هستند. شما باید کیف پول سخت افزاری را به درستی ایمن کنید و آن را اشتباه قرار ندهید. علاوه بر این موارد توجه داشته باشید که کیف پول‌های سخت افزاری وجود دارند که کلیدهای خصوصی را می‌دزدند، بنابراین در موقع خرید کیف پول‌های سخت افزاری به این موارد توجه داشته باشید.

رسانه‌های فیزیکی

اگر به دنبال امنیت بالا هستید یکی از بهترین ایده‌ها این است که کلید خصوصی خودتان را به صورت سند فیزیکی آفلاین ذخیره کنید. همچنین این کیف‌پول‌ها را می‌توان به عنوان کدهای QR چاپ کرد تا بتوانید آنها را سریع‌تر از طریق کیف پول‌های نرم افزاری اسکن کنید تا بتوانید تراکنش‌ها را انجام دهید. هنگامی‌که در یک سند فیزیکی قرار می‌گیرید، بخش مهم این است که سند را به طور ایمن ذخیره کنید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای مبتدیان: کیف پول Coinbase

بهترین کیف پول ارز دیجیتال کوین بیس

مزایا:

  • رابط کاربری آسان
  • پشتیبانی از 5500 دارایی ارز دیجیتال
  • احراز هویت چندگانه و دو مرحله‌ای

معایب:

  • ذخیره سازی گرم
  • فقط در تلفن‌های همراه و تبلت‌ها در دسترس است

کیف پول کوین بیس یک کیف عالی برای افراد مبتدی است که تجربه اندکی از استفاده از کیف پول‌ها معامله ارز دیجیتال دارند. این برنامه به اکثر حساب‌های بانکی متصل می‌شود و رابط کاربری ساده‌ای دارد. کیف پول کوین بیس می‌تواند ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت کوین، لایت کوین، دوج کوین و ریبل و همچنین توکن‌ها و توکن‌های ERC-20 را در بلاک چین‌های سازگار با EVM ذخیره کند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اتریوم: MetaMask

بهترین کیف پول ارز دیجیتال - متامسک

مزایا:

  • طراحی رابط بصری در افزونه و برنامه‌ مرورگر
  • امکان اتصال به بازارهای NFT
  • پشتیبانی از هزاران dApp

معایب:

  • هزینه خرید اتریوم زیاد است
  • نمی‌توان بیت کوین را مستقیماً ذخیره کرد

MetaMask یکی از پر استفاده‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای اتریوم است که بیش از 30 میلیون کاربر فعال دارد. به دلیل رابط کاربری ساده، این کیف پول برای افراد مبتدی که به دنبال سرمایه‌گذاری با اتریوم هستند راحت‌تر و جذاب است. متامسک از شبکه‌های محبوب Web3 از جمله Polygon، Binance Smart Chain و Avalanche پشتیبانی می‌کند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای موبایل: Trust Wallet

بهترین کیف پول ارز دیجیتال - تراست والت

مزایا:

  • پشتیبانی از سکه‌ها و توکن‌های متنوع
  • رابط کاربری ساده و آسان
  • مرورگر داخلی وب 3

معایب:

  • منابع آموزشی در مورد سکه‌ها و توکن‌ها محدود است.

تراست والت بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان از نوع کیف پول های گرم یا نرم افزاری است. علیرغم پیوندهایی که این کیف پول با باینسس دارد این کیف پول کلیدهای خصوصی کاربران را نگه نمی‌دارد و کاربر مسئولیت حفاظت از آن‌ها را بر عهده دارد.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری: Ledger Nano S Plus

بهترین کیف پول ارز دیجیتال - لجر نانو اس

مزایا:

  • نصب حداکثر 100 برنامه به طور همزمان
  • خرید و فروش مستقیم ارز دیجیتال از طریق برنامه Ledger Live
  • سازگار با 50 کیف پول سخت افزاری

معایب:

  • گران‌تر از کیف پول اصلی
  • سیستم عامل سفارشی منبع باز نیست

Ledger یکی از شناخته شده‌ترین برندها در فضای ارز دیجیتال است و بهترین کیف پول‌ سخت افزاری به شما می‌رود و انتخاب محبوبی در بین علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال است. محصولات آن به دلیل استفاده از مؤلفه Secure Element برای ایجاد یک لایه امنیتی بیشتر متمایز هستند.

چگونه از کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

بهترین کیف پول ارز دیجیتال - نحوه کار کیف پول ارز دیجیتال

صرافی‌های ارز دیجیتال و همچنین کیف پول‌های ارز دیجیتال حساسیت خاصی نسبت به امنیت و مسائل امنیتی دارند و هر روز سعی می‌کنند تا برای جلب مشتریان بیشتر امنیت و راه‌کاری امنیتی را افزایش دهند. به همین دلیل این صرافی‌ها به محض مشاهده هر گونه رفتار خطرناکی از سوی کاربران حساب آنها را مسدود می‌کنند. برای جلوگیری از مسدود شدن حساب کیف پول خود و از دست دادن دارایی‌ها، افرادی که در ایران ساکن هستند به دلیل محدودیت‌های بین المللی برای ترید کردن ارز دیجیتال نیاز دارند تا از سرور مجازی استفاده کنند.

سرور مجازی انعطاف‌پذیری، کنترل و امنیت بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و آن را به یک گزینه جذاب برای افراد و مشاغل تبدیل می‌کند. برای خرید سرور مجازی ترید می‌توانید با هر یک از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی تماس بگیرید و یا با رجوع به وب‌سایت آنها از طریق اینترنتی خرید کنید. از جمله سرورهای مجازی که بیش‌تر برای استفاده از این کیف‌پول‌ها مورد استفاده قرار می‌گیردمی‌توا به  سرور مجازی امارات و سرور مجازی ترکیه اشاره کرد.

ایجاد و راه‌اندازی کیف پول‌های رمزنگاری فرآیند ساده‌ای دارند که بیش از چند دقیقه طول نمی‌کشند. اولین قدم این است که نوع کیف پول خود را انتخاب کنید، چرا که کیف پول‌های سرد و کیف پول‌های گرم فرآیندهای متفاوتی را برای راه‌اندازی دارند. در ادامه به توضیحات بیشتری درباره راه اندازی هر یک از انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

کیف پول‌های نرم افزاری

بهترین کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری

در کیف پول‌های نرم افزاری شخص دیگری دارایی‌های شما را مدیریت می‌کند. این نوع کیف پول‌ها بیشتر در صرافی‌هایی مانند کوین بیس، باینسس و Gemini استفاده می‌شود. برای ایجاد کیف پول رمزنگاری نرم افزاری باید مراحل زیر را دنبال کنید:

پلتفرمی ‌را پیدا کنید که به آن اعتماد دارید: ابتدا در مورد پلتفرم‌ها جستجو کنید. صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توانند مکان خوبی برای شروع باشند. صرافی‌ها از امنیت خوبی برخوردار هستند و حتی ممکن است بیمه‌ای را برای محافظت از دارایی‌های شما در برابر سرقت، بدافزار یا هک ارائه کنند.

ایجاد یک حساب کاربری: هر صرافی شرایط و قوانین خاص خود را دارد، اما به طور کلی شما باید یک آدرس ایمیل، اطلاعات شناسایی و ایجاد رمز عبور را ارائه نمایید تا بتوانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

افزودن ارز دیجیتال به کیف پول: هنگام استفاده از صرافی به راحتی می‌توانید ارزهای دیجیتال مورد علاقه خود را با استفاده از ارز فیات خریداری کنید. همچنین یک آدرس کیف پول به شما داده می‌شود که می‌توانید آن را کپی و جایگذاری کنید. همچنین در برخی از صرافی‌ها امکان استفاده از کیف پول با استفاده از کیف پول دسکتاپ و دستگاه تلفن وجود دارد.

کیف پول‌های سخت افزاری

بهترین کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری

برخلاف کیف پول‌های نرم افزاری، کیف پول‌های سخت افزاری کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند، که رمزهای شما را از هک‌های احتمالی ایمن نگه می‌دارد. به همین جهت، به آن کیف پول‌های سرد نیز گفته می‌شود چرا که اطلاعات را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند. برای راه‌اندازی کیف پول‌های سرد مراحل زیر را دنبال کنید:

خرید کیف پول سخت افزاری: شما باید با مراجعه به مراکز معتبر نسبت به خرید کیف پول سخت افزاری اقدام کنید.

نرم افزار مناسب را دریافت کنید: پس از خرید سخت افزار، باید نرم افزار همراه را دانلود کنید. سپس دستورالعمل‌های تنظیم کیف پول را دنبال کنید.

اطمینان حاصل کنید که کلید خود را می‌دانید: مطمئن شوید که عبارت دسترسی خود را استفاده از یک کیف پول کاغذی یادداشت کرده‌اید، که به سادگی یک تکه کاغذ چاپ شده با کلیدهای خصوصی، عمومی‌ و کدهای QR شما برای انجام معاملات است.

انتقال ارز دیجیتال به کیف پول: برای دریافت ارز دیجیتال از منبع دیگر، باید کیف پول رمزنگاری خود را به رایانه خود متصل کنید. با این حال، زمانی که از کیف پول سخت افزاری استفاده می‌کنید، ممکن است نتوانید دارایی‌های ارز دیجیتال خود را با ارز فیات خریداری کنید.

سوالات متداول

بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

بهترین کیف پول ارز دیجیتال کیف پولی است که به راحتی قابل استفاده باشد و از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال و توکن پشتیبانی کند. کیف پول‌های گرم باید دارای ابزارهای امنیتی قوی مانند احراز هویت دو یا چند عاملی و پشتیبانی چند امضایی باشد و کیف پول‌های سرد باید با قیمت مناسب و توسط کیف پول‌های گرم پشتیبانی شوند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران کدام است؟

بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان تراست والت است. این کیف پول از نوع نرم افزاری است و در نسخه‌های اندروید و IOS در دسترس است.

چگونه یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشیم؟

  • کیف پولی را انتخاب کنید که برای شما بهترین کارایی را دارد.
  • یک حساب کاربری ایجاد کنید، یا دستگاه را بخرید و نرم افزار مورد نیاز را دانلود کنید.
  • ویژگی‌های امنیتی خود را تنظیم کنید.
  • ارز دیجیتال خریداری کنید یا از کیف پول دیگر یا صرافی به آن انتقال دهید.

کدام کیف پول برای من بهتر است؟

  • کوین بیس: برای مبتدیان
  • MetaMask: برای معاملات با اتریوم
  • TrustWallet: برای موبایل

امن‌ترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

ما تراست والت را بعنوان امن‌ترین کیف پول ارز دیجیتال انتخاب کردیم. این کیف پول بسیار امن است و از بسیاری از بلاک چین و ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =